Evaluatie opschaling van een multidisciplinaire leefstijl-bevorderende behandeling in de kliniek

Onderzoek naar de effectiviteit en implementatie van de opschaling van de MULTI-methode in alle klinieken van GGz Centraal.

Volledige titel onderzoek

Evaluatie van de opschaling van een multidisciplinaire leefstijl-bevorderende behandeling in de kliniek

Uitgevoerd door

M. van Schothorst en N. den Bleijker, GGz Centraal.

Doelstelling en uitwerking

Onderzoek naar de effectiviteit en implementatie van de opschaling van de MULTI-methode (zie onderzoek 8) in alle klinieken van GGz Centraal. Betreft twee promotieonderzoeken die verschillend de focus hebben op 1) verandering in gezondheidsuitkomsten en leefstijlfactoren op de lange termijn en 2) de implementatie en daarmee samenhangende factoren. De relatie tussen beiden wordt ook onderzocht, evenals de kosteneffectiviteit. Uiteindelijk doel is om een blauwdruk te kunnen leveren van hoe leefstijl-bevorderende behandeling al dan niet geïmplementeerd kan worden in de klinische zorg voor mensen met een psychiatrische aandoening.

Hoe wordt dit gemeten

Een stepped-wedge design waarbij de gefaseerde invoering van deze behandelwijze zoals ingezet in een verandertraject in de organisatie wordt gevolgd. Halfjaarlijks worden gedurende twee jaar tijd gegevens rondom gezondheidsuitkomsten en implementatiefactoren verzameld middels vragenlijstonderzoek en gebruik van routinematig verzamelde data..

Status van onderzoek

Gestart

Publicaties

Er zijn nog geen publicaties over dit onderzoek.

Verdere informatie

Geen informatie bekend.

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.